پرش به محتوا
منوی اصلی
منوی اصلی
انتقال به نوار کناری
نهفتن
فهرست
صفحه اصلی-توضیحات
تغییرات اخیر
مقالهٔ تصادفی
راهنما دربارهٔ مدیاویکی
جستجو
جعبه ابزار
زبان ها
ویکی باریستا
جستجو
جستجو
ایجاد حساب
ورود
ابزارهای شخصی
ایجاد حساب
ورود
صفحههایی برای ویرایشگرانی که از سامانه خارج شدند
بیشتر بدانید
مشارکتها
بحث
در حال ویرایش
دیوید آگیلوی
(بخش)
صفحه
بحث
فارسی
خواندن
ویرایش
ویرایش مبدأ
نمایش تاریخچه
ابزارها
ابزارها
انتقال به نوار کناری
نهفتن
عملها
خواندن
ویرایش
ویرایش مبدأ
نمایش تاریخچه
عمومی
پیوندها به این صفحه
تغییرات مرتبط
صفحههای ویژه
اطلاعات صفحه
هشدار:
شما وارد نشدهاید. نشانی آیپی شما برای عموم قابل مشاهده خواهد بود اگر هر تغییری ایجاد کنید. اگر
وارد شوید
یا
یک حساب کاربری بسازید
، ویرایشهایتان به نام کاربریتان نسبت داده خواهد شد، همراه با مزایای دیگر.
بررسی ضدهرزنگاری. این قسمت را پر
نکنید
!
== شرح دوران کاری == دیوید مکنزی اگیلوی {{به انگلیسی|David Mackenzie Ogilvy}} در ۲۳ ژوئن ۱۹۱۱ در [[بریتانیا]] متولد شد و در ۲۱ ژوئیه ۱۹۹۹ درگذشت. او یک مدیر تبلیغاتی برجسته بود؛ تا جایی که به وی لقب پدر تبلیغات داده شد. در سال ۱۹۶۲ مجله [[تایم]] او را جادوگر تبلیغات معرفی نمود. او تحصیلات خود را در کالج فتس در ادینبرگ شروع نمود و پس از آن به [[دانشگاه آکسفورد]] رفت ولی هیچگاه تحصیلات خود را به اتمام نرسانید. پس از [[رها کردن]] آکسفورد به پاریس رفت و در آشپزخانه هتل مجستیک مشغول به کار شد. فشار و خستگی باعث شد به انگلستان برگردد و به فروش اجاق گاز، آن هم به صورت خانه به خانه بپردازد. در سال ۱۹۳۵ یک راهنما برای فروش [[اجاق گاز]] تهیه نمود که بعدها مجله معتبر فورچون آن را برترین راهنمای فروش تاریخ معرفی نمود.<ref>[http://www.entrepreneur.com/article/197680 استاد فروش نرم] {{Webarchive|url=https://web.archive.org/web/20140911213805/http://www.entrepreneur.com/article/197680 |date=11 سپتامبر 2014}} ده اکتبر ۲۰۰۸، Entrepreneur</ref> === کار در موسسه گالوپ === در سال ۱۹۳۸ اگیلوی به ایالات متحده مهاجرت نمود و در شهر نیوجرسی با مؤسسه جرج گالاپ (بنیانگذار موسسه [[گالوپ (شرکت)|گالوپ]]) آشنا شد و در آنجا مشغول به کار شد. اگیلوی در بخشهایی از زندگینامه خود به تأثیر بسیار زیاد گالاپ در نحوه نگرش خود اشاره کردهاست. دیوید اگیلوی در دوران [[جنگ جهانی دوم]] در [[سفارت انگلستان]] واقع در واشینگتن به عنوان جاسوس فعالیت داشت.<ref>[http://www.nytimes.com/1999/07/22/business/david-ogilvy-88-father-of-soft-sell-in-advertising-dies.html?src=pm&pagewanted=2دیوید اگیلوی پدر فروش نرم در سن ۸۸ سالگی فوت کرد] ۲۲ ژوئیه ۱۹۹۹، روزنامه نیویورک تایمز</ref><ref name="صعود و نزول دیوید اگیلوی">[http://www.businessweek.com/stories/2009-01-07/the-rise-and-fall-of-david-ogilvy صعود و نزول دیوید اگیلوی] ۷ ژانویه ۲۰۰۹، بیزنس ویک، برت هلم</ref> === تاسیس شرکت تبلیغاتی خودش === در سال ۱۹۴۸ به همراه ماثر پایهگذار شرکت تبلیغاتی شد که امروزه به عنوان شناخته شدهترین آژانس تبلیغات به حساب میآید. وی در بخشهایی از نامهای که برای یکی از شرکای خود فرستاده در توصیف خود، چنین می نویسد: * شخصی هست که ** ۳۸ سال سن دارد، دانشگاه خود را رها کرده و اکنون به دنبال شغل است. ** وی پیشتر آشپز، فروشنده، دیپلمات و کشاورز بودهاست. ** او هیچ چیزی از [[بازاریابی]] نمیداند و تاکنون هیچ [[شعار تبلیغاتی]] ننوشته است. ** در سن ۳۸ سالگی ادعا میکند که به تبلیغات علاقهمند است و حاضر است برای این کار ۵۰۰۰ دلار دستمزد بگیرد. همچنین اگیلوی در این نامه که ۳۳ سال بعد به یکی از شرکای آمریکایی خود فرستاده بود اشاره نموده است که شک ندارم هیچ آژانس آمریکایی او را استخدام نمیکند. با این حال سه سال بعد وی به مشهورترین [[تبلیغاتچی]] در دنیا تبدیل شده و دهمین آژانس بزرگ جهان را پایهگذاری نمود.<ref>[http://www.ferdosara.ir/1393/05/ده-نکته-در-مورد-نوشتن-از-دیوید-اگیلوی/ ده نکته در مورد نوشتن از دیوید اگیلوی] {{Webarchive|url=https://web.archive.org/web/20140911180627/http://www.ferdosara.ir/1393/05/ده-نکته-در-مورد-نوشتن-از-دیوید-اگیلوی/ |date=۱۱ سپتامبر ۲۰۱۴}} ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، حامد فردوس آرا</ref> === ساختن امپراتوری تبلیغات === در ۲۰ سال اول آژانس، اگیلوی کارهای برادران لورر، جنرال فود و [[آمریکن اکسپرس]] را عهدهدار بود. در کتاب [[بیوگرافی]] خود اشاره میکند که شک دارم کسی بتواند در این بازه زمانی کوتاه به این درجه از شهرت و موفقیت در عرصه تبلیغات برسد. در سال ۱۹۶۵ اگیلوی به ادغام آژانس خود با ماثر و کروثر اقدام نمود تا شرکتی چند ملیتی را بنیانگذاری کرده و به اولین [[آژانس تبلیغاتی]] دنیا تبدیل شدند.<ref name="صعود و نزول دیوید اگیلوی"/><ref name="بیوگرافی دیوید اگیلوی">[http://www.ogilvy.com/About/Our-History/David-Ogilvy-Bio.aspx بیوگرافی دیوید اگیلوی] {{Webarchive|url=https://web.archive.org/web/20130113195509/http://www.ogilvy.com/About/Our-History/David-Ogilvy-Bio.aspx |date=۱۳ ژانویه ۲۰۱۳}} وب سایت دیوید اگیلوی</ref> <br/> === پایان عصر اگیلوی === در سال ۱۹۷۳ اگیلوی از پست مدیرعاملی بازنشسته شد و به توفو در فرانسه نقل مکان کرد. مکاتبات وی روز به روز با شرکت ادامه داشت تا اینکه در اوایل ۱۹۸۰ به عنوان [[مدیر عامل]] شرکت اگیلوی و ماثر در هندوستان دوباره مشغول به کار شد. همچنین وی به عنوان مدیر عامل در شعبه آلمان فعالیت داشت و دائماً بین فرانکفورت و توفو در رفتوآمد بود. در سال ۱۹۸۹ گروه شرکتهای اگیلوی توسط شرکت [[WPP]] که در حوزه بازاریابی و ارتباطات مشغول بود خریداری شد.<ref name="بیوگرافی دیوید اگیلوی"/><ref name="thefamouspeople.com">[http://www.thefamouspeople.com/profiles/david-ogilvy-184.php بیوگرافی دیوید اگیلوی] {{Webarchive|url=https://web.archive.org/web/20140911044257/http://www.thefamouspeople.com/profiles/david-ogilvy-184.php |date=11 سپتامبر 2014}} thefamouspeople</ref> در سن ۷۵ سالگی [[روزنامهنگاری]] از اگیلوی پرسید: «آیا چیزی هست که هنوز بهش نرسیده باشی؟ چیزی هست که در آرزوی آن باشی؟» [[دیوید اگیلوی]] پا[[سخ]] داد: «شوالیه بودن و داشتن خانوادهای پرجمعیت و بزرگ با ده بچه!» اگیلوی تنها یک فرزند به نام دیوید فارفیلد اگیلوی دارد که حاصل ازدواج اول وی میباشد. اگیلوی در طول حیات خود دو بار ازدواج نمود. وی یکبار در سال ۱۹۷۷ به عنوان چهره برتر تبلیغات در [[ایالات متحده]] انتخاب شد. همچنین در سال ۱۹۹۰ جایزه هنر و حرف را در [[فرانسه]] دریافت نمود. اگیلوی به عنوان چهره مشهور در تبلیغات باقی ماند و در کنار اسطورههایی چون [[لئوبرنت]]، [[ویلیام برنباخ]]، [[تد بیتس]] و … برای همیشه جاودانه شد.<ref name="بیوگرافی دیوید اگیلوی"/> ایده [[اصلی]] اگیلوی در تبلیغات، تاکید بر ساختن تبلیغی بود که بتواند فروش را افزایش دهد<ref name=":0"/>. این عقیده بعداً از طرف بعضی آژانسهای تبلیغاتی مانند اد ویک (AD Week) رد شد. آنها اعتقاد داشتند تبلیغاتی که فقط به قصد فروش باشد، خسته کننده و اعصاب خردکن میشود. در مقابل تبلیغات خلاق معرفی شد که جنبههای اغراق و شوخ طبعی و ابعاد احساسی بیشتری دارد<ref>{{یادکرد کتاب|عنوان=تبلیغات خلاق|نام خانوادگی=|نام=|ناشر=سیته|سال=1385|شابک=978-600-5253-33-7|مکان=تهران|صفحات=|نویسنده=لوک سالیوان}}</ref>.
خلاصه:
لطفاً توجه داشته باشید که همهٔ مشارکتها در ویکی باریستا ممکن است توسط دیگر مشارکتکنندگان تغییر یابند، ویرایش یا حذف شوند. اگر نمیخواهید نوشتههایتان بیرحمانه ویرایش شوند؛ بنابراین، آنها را اینجا ارائه نکنید.
شما همچنین به ما تعهد میکنید که خودتان این را نوشتهاید یا آن را از یک منبع با مالکیت عمومی یا مشابه آزاد آن برداشتهاید (
ویکی باریستا:حق تکثیر
را برای جزئیات بیشتر ببینید).
کارهای دارای حق تکثیر را بدون اجازه ارائه نکنید!
لغو
راهنمای ویرایش
(در پنجرهٔ تازه باز میشود)
تغییر عرض محدود محتوا