پرش به محتوا
منوی اصلی
منوی اصلی
انتقال به نوار کناری
نهفتن
فهرست
صفحه اصلی-توضیحات
تغییرات اخیر
مقالهٔ تصادفی
راهنما دربارهٔ مدیاویکی
جستجو
جعبه ابزار
زبان ها
ویکی باریستا
جستجو
جستجو
ایجاد حساب
ورود
ابزارهای شخصی
ایجاد حساب
ورود
صفحههایی برای ویرایشگرانی که از سامانه خارج شدند
بیشتر بدانید
مشارکتها
بحث
در حال ویرایش
جنگهای کولا
(بخش)
صفحه
بحث
فارسی
خواندن
ویرایش
ویرایش مبدأ
نمایش تاریخچه
ابزارها
ابزارها
انتقال به نوار کناری
نهفتن
عملها
خواندن
ویرایش
ویرایش مبدأ
نمایش تاریخچه
عمومی
پیوندها به این صفحه
تغییرات مرتبط
صفحههای ویژه
اطلاعات صفحه
هشدار:
شما وارد نشدهاید. نشانی آیپی شما برای عموم قابل مشاهده خواهد بود اگر هر تغییری ایجاد کنید. اگر
وارد شوید
یا
یک حساب کاربری بسازید
، ویرایشهایتان به نام کاربریتان نسبت داده خواهد شد، همراه با مزایای دیگر.
بررسی ضدهرزنگاری. این قسمت را پر
نکنید
!
=== پپسی بنوش، چیزی بگیر === در اواسط دههی ۱۹۹۰، پپسی موفقترین استراتژی طولانی مدتش را در جنگ های کولا، با عنوان پپسیچیزها آغاز کرد. شعار این کمپین تبلیغاتی "پپسی بنوش، چیزی بگیر بود. در واقع مصرفکنندگان می توانستند امتیازهایی را که بر روی بستهها و لیوانهای پپسی بود را جمع کرده و از آن برای دریافت جایزههایی استفاده کنند. آنها برای این پروژه بیش از دو سال تحقیقات و آزمایش انجام داده بودند که این تبلیغ میان مصرفکنندگان طنینانداز شود که با موفقیتی سریع همراه شد. پس از این موفقیت، این برنامه برای پپسی و [[مانتیندیو]] در بازارهای بینالمللی تکرار شد. همچنین شرکت این برنامه را برای سالهای مداوم ادامه داد و هر ساله ویژگیهای جدیدی به آن اضافه میکرد.<ref>{{Cite web|url=http://promomagazine.com/currentissue/marketing_pop_go_points/|title=Pop Go the Points|archiveurl=https://web.archive.org/web/20080321044932/http://promomagazine.com/currentissue/marketing_pop_go_points/|archivedate=2008-03-21}}</ref> تبلیغات پپسیچیزها موجب ارائهی یک [[دعوی قضایی|دادخواست]] شد. در یکی از این تبلیغات، پپسی مرد جوانی را در کابین خلبان [[جت هوایی هریر]] نشان میدهد و در زیر عنوان هریر جت نوشته شده بود هدیهی ۷ میلیون امتیاز پپسی. سازوکاری برای خرید امتیازهای پپسی وجود داشت تا سفارش پپسیچیزها ثبت گردد.جان لئونارد ، از [[سیاتل|سیاتل، واشنگتن]] یک درخواست برای پپسی فرستاد که در آن حداکثر امتیاز ممکن را به علاوهی یک چک ۷۰۰ هزار دلاری برای جبران امتیازهایی که نیاز دارد وجود داشت و از آنها دریافت جت هریر را خواستار شد. اما پپسی این درخواست را نپذیرفت و لئونارد نیز شکایت کرد. دیدگاه پپسی این بود که یک شخص منطقی که در حال دیدن تبلیغات تجاری است، متوجه میشود پپسی در حقیقت یک هواپیمای هاریرجت جایزه نمیدهد. در پا[[سخ]] به دادخواست، پپسی عبارت «تنها برای شوخی» را به تبلیغاتی که در آن از جت هریر استفاده شده بود اضافه کرد و همچنین "قیمتش" را به ۷۰۰میلیون امتیاز پپسی تغییر داد.
خلاصه:
لطفاً توجه داشته باشید که همهٔ مشارکتها در ویکی باریستا ممکن است توسط دیگر مشارکتکنندگان تغییر یابند، ویرایش یا حذف شوند. اگر نمیخواهید نوشتههایتان بیرحمانه ویرایش شوند؛ بنابراین، آنها را اینجا ارائه نکنید.
شما همچنین به ما تعهد میکنید که خودتان این را نوشتهاید یا آن را از یک منبع با مالکیت عمومی یا مشابه آزاد آن برداشتهاید (
ویکی باریستا:حق تکثیر
را برای جزئیات بیشتر ببینید).
کارهای دارای حق تکثیر را بدون اجازه ارائه نکنید!
لغو
راهنمای ویرایش
(در پنجرهٔ تازه باز میشود)
تغییر عرض محدود محتوا