پرش به محتوا
منوی اصلی
منوی اصلی
انتقال به نوار کناری
نهفتن
فهرست
صفحه اصلی-توضیحات
تغییرات اخیر
مقالهٔ تصادفی
راهنما دربارهٔ مدیاویکی
جستجو
جعبه ابزار
زبان ها
ویکی باریستا
جستجو
جستجو
ایجاد حساب
ورود
ابزارهای شخصی
ایجاد حساب
ورود
صفحههایی برای ویرایشگرانی که از سامانه خارج شدند
بیشتر بدانید
مشارکتها
بحث
در حال ویرایش
مکدونالدی شدن
(بخش)
صفحه
بحث
فارسی
خواندن
ویرایش
ویرایش مبدأ
نمایش تاریخچه
ابزارها
ابزارها
انتقال به نوار کناری
نهفتن
عملها
خواندن
ویرایش
ویرایش مبدأ
نمایش تاریخچه
عمومی
پیوندها به این صفحه
تغییرات مرتبط
صفحههای ویژه
اطلاعات صفحه
هشدار:
شما وارد نشدهاید. نشانی آیپی شما برای عموم قابل مشاهده خواهد بود اگر هر تغییری ایجاد کنید. اگر
وارد شوید
یا
یک حساب کاربری بسازید
، ویرایشهایتان به نام کاربریتان نسبت داده خواهد شد، همراه با مزایای دیگر.
بررسی ضدهرزنگاری. این قسمت را پر
نکنید
!
== آموزش == توسط یکی از غربیها استدلال شدهاست که نمونه ای از پدیده مکدونالدی شدن را میتوان در آموزش مشاهده کرد، جایی که شباهت فزاینده ای بین کلاسهای درس غربی و سایر جهان وجود دارد. اسلاتر<ref name="Slater 1999">اسلاتر (1999)</ref> استدلال میکند اندازه کلاس، چیدمان و آموزش در [[پرو]] شباهت زیادی با [[آمریکا]] دارد، با نمونههای روشنی از [[فرهنگ غربی]] که بر کارایی انتقال دانش در سایر نقاط جهان متمرکز شدهاست. علاوه بر این، اسلاتر<ref name="Slater 1999"/> در ادامه نشان میدهد مکدونالدی شدن آموزش میتواند اثرات جانبی منفی بسیاری داشته باشد. مخصوصاً اینکه پژوهش یا خلاقیت را ترویج نمیکند؛ بنابراین، مدارس در آموزش کودکان کارایی کمتری خواهند داشت زیرا در پرورش متفکران انتقادی و خلاق ناکام خواهند بود. به گفته وونگ، مکدونالدی شدن بر کلاسهای [[آموزش عالی]] نیز تأثیر گذاشتهاست.<ref name=":0">وونگ (2010)</ref> * کارایی - امتحانات درجهبندی شده کامپیوتری، زمان لازم برای نمره دادن معلمان به دانشآموزان را محدود میکند.<ref name=":0"/> * محاسبهپذیری - از کارنامه و معدل برای اندازهگیری میزان موفقیت دانشآموز در طول دوره تحصیلی آنها استفاده و محاسبه میشود.<ref name=":0"/> * پیشبینیپذیری – در دسترس بودن و الزامات دوره در بین دانشگاهها استانداردتر شدهاست و پیدا کردن دورهها و محتوای مشابه در مکانهای مختلف را آسانتر میکند.<ref name=":0"/> * کنترل - دورهها ببسیار ویژهای ساختار یافتهاند و باید الزامات خاصی را برآورده کنند و از دستورالعملهای خاصی پیروی کنند. دورهها در همان زمان و در همان روزهای از پیش تعیین شده شروع و به [[پایان]] میرسند و برای چند هفته مشخص ادامه دارند.<ref name=":0"/> مطالعهٔ کارول (۲۰۱۳) توضیح میدهد چگونه یادگیری الکترونیکی به یکی از بزرگترین پدیدههای ادبیات آموزشی در سالهای اخیر تبدیل شدهاست. اگرچه وعده بالقوه یادگیری الکترونیکی اغلب در فرایند یادگیری مورد انتظار است ولی در واقع بدون توجه به پیامدهای آن بر فرایند یادگیری، بیشتر تأکید بر مسایل الکترونیکی برای تسهیل یادگیری است. در نتیجه، این اغلب عامل انسانی در یادگیری را فرسایش میدهد - فرایند یادگیری را به تجربهای منزوی تر تبدیل میکند. این مقاله پیشنهاد میکند دانشگاهیان باید با پذیرش تسهیل یادگیری از طریق پلتفرمهای یادگیری الکترونیکی بدون درک کامل تأثیر بر تجربیات یادگیری دانشآموزان محتاطتر شوند. همچنین نقش متغیر دانشآموزان را در کشف، پرسش و جستجوی دانش در نقش «مصرفکنندگان آموزش از پیش بستهبندی شده» بررسی میکند.<ref>{{Cite journal |doi = 10.1080/21568235.2013.833405|title = آموزش الکترونیکی - مکدونالدی شدن آموزش|journal =مجله اروپایی آموزش عالی|volume = ۳|issue = ۴|pages = ۳۴۲–۳۵۶|year = 2013|last1 = کارول|first1 = نوئل|s2cid = 54702355|url = ttp://eprints.teachingandlearning.ie/1951/1/Carroll%20McDonalization%20of%20Education%202013.pdf|archive-url = https://web.archive.org/web/20181201135207/http://eprints.teachingandlearning.ie/1951/1/Carroll%20McDonalization%20of%20Education%202013.pdf|url-status = dead|archive-date = 2018-12-01}}</ref> جورج ریتزر پیشبینی میکند مکدونالدی شدن آموزش و پرورش تنها به تنظیمات کلاس فیزیکی محدود نمیشود.<ref name=":1">ریتزر (2013)</ref> که MOOC<ref>Massive Open Online Courses: دورههای آنلاین بازگسترده</ref> آموزش آینده را حتی مکدونالدیتر خواهد کرد در حالی که امکان ایجاد یک MOOC اصلی جدید در هر ترم وجود دارد، به احتمال زیاد یک ساختار اساسی ایجاد میشود و هر بار تغییر میکند تا کارآمدتر شود. با گذشت زمان و با افزایش علاقه و کیفیت MOOCها، همان MOOCهای از پیش ضبط شده ممکن است توسط بسیاری از دانشگاهها استفاده شود و محتوای قابل پیشبینی برای دانشجویان MOOC ایجاد کند. امتحانات درجهبندی شده کامپیوتری بیشتر از امتحانات انشائی کتبی استفاده میشود تا کارایی بیشتری برای مدرسان داشته باشد. با این حال، از آنجایی که MOOC میزان تماس دانشآموز با معلم را محدود میکند، درگیر کردن دوره در سطح عمیقتر و معنادارتر دشوار خواهد بود.<ref name=":1"/>
خلاصه:
لطفاً توجه داشته باشید که همهٔ مشارکتها در ویکی باریستا ممکن است توسط دیگر مشارکتکنندگان تغییر یابند، ویرایش یا حذف شوند. اگر نمیخواهید نوشتههایتان بیرحمانه ویرایش شوند؛ بنابراین، آنها را اینجا ارائه نکنید.
شما همچنین به ما تعهد میکنید که خودتان این را نوشتهاید یا آن را از یک منبع با مالکیت عمومی یا مشابه آزاد آن برداشتهاید (
ویکی باریستا:حق تکثیر
را برای جزئیات بیشتر ببینید).
کارهای دارای حق تکثیر را بدون اجازه ارائه نکنید!
لغو
راهنمای ویرایش
(در پنجرهٔ تازه باز میشود)
تغییر عرض محدود محتوا