پرش به محتوا
منوی اصلی
منوی اصلی
انتقال به نوار کناری
نهفتن
فهرست
صفحه اصلی-توضیحات
تغییرات اخیر
مقالهٔ تصادفی
راهنما دربارهٔ مدیاویکی
جستجو
جعبه ابزار
زبان ها
ویکی باریستا
جستجو
جستجو
ایجاد حساب
ورود
ابزارهای شخصی
ایجاد حساب
ورود
صفحههایی برای ویرایشگرانی که از سامانه خارج شدند
بیشتر بدانید
مشارکتها
بحث
در حال ویرایش
پرداخت به ازای مشاهده
صفحه
بحث
فارسی
خواندن
ویرایش
ویرایش مبدأ
نمایش تاریخچه
ابزارها
ابزارها
انتقال به نوار کناری
نهفتن
عملها
خواندن
ویرایش
ویرایش مبدأ
نمایش تاریخچه
عمومی
پیوندها به این صفحه
تغییرات مرتبط
صفحههای ویژه
اطلاعات صفحه
هشدار:
شما وارد نشدهاید. نشانی آیپی شما برای عموم قابل مشاهده خواهد بود اگر هر تغییری ایجاد کنید. اگر
وارد شوید
یا
یک حساب کاربری بسازید
، ویرایشهایتان به نام کاربریتان نسبت داده خواهد شد، همراه با مزایای دیگر.
بررسی ضدهرزنگاری. این قسمت را پر
نکنید
!
{{منبع|تاریخ=نوامبر ۲۰۱۷}} {{Internet Marketing}} '''پرداخت به ازای مشاهده''' (CPI) یا '''پرداخت به ازای هزار مشاهده''' (CPM)، واژهای است که در [[تبلیغات]] رسانهای کاربرد دارد. همانطور در تبلیغات آنلاین و [[بازاریابی]] وب به کار برده میشود. هزینه به ازای مشاهده به تبلیغات تجاری و بازاریابی آنلاین یا کمپینهای [[ایمیل]] مارکتینگ اشاره دارد. این تبلیغات به صورت پرداخت تبلیغ کنندگان به ازای دفعات نمایش تبلیغ است. CPI به هزینه متحمل شده به ازای مشتریان بالقوهای است که تبلیغ را مشاهده میکنند. در حالی که CPM به پرداخت به ازای هر هزار مشتری که تبلیغ را مشاهده میکنند اشاره میکند. CPM همان پرداخت به ازای مایل است. فقط مایل به هزار مشاهده تبدیل شدهاست. == هدف == پرداخت به ازای مشاهده، همراه با اصطلاحات [[پرداخت به ازای کلیک|هزینه به ازای کلیک]] و هزینه به ازای سفارش، برای ارزیابی تأثیرات و فایدههای تبلیغات آنلاین هستند. CPI یک تبلیغات استراتژی آنلاین است که برای رسانههایی مانند تلویزیون و رادیو که بر اساس مشاهده بینندگان تخمین زده میشوند به کار برده میشود. CPI یک اندازهگیری قابل رقابت را برای اینترنت با سایر رسانهها فراهم میکند. === مشاهده در مقابل نمایش صفحه === مشاهده نتیجه نمایش یک آگهی به کاربر است تا اینکه بخواهد یک صفحه وبسایت را به کاربر نمایش دهد. یک صفحه وبسایت ممکن است شامل چندین تبلیغ باشد. در این موارد، مشاهده یک صفحه ممکن است نتیجه مشاهده یک تبلیغ برای هر نمایش تبلیغ بوده باشد. برای شمارش تعداد نمایش آگهی ممکن است دقت صورت نگیرد و تقلب به وجود بیاید. یک سرور تبلیغاتی ممکن است کمکیفیت باشد و صفحاتی که مثلاً رفرش میشوند را در نظر نگیرد و یک شماره یه تعداد نمایش آگهی بیفزاید. وقتی نرخ تبلیغات به عنوان CPM یا CPI در نظر گرفته میشود، باید مقدار پرداخت دقیقاً مطابق با نمایش هزار بار به کاربران باشد. == ساختار == پرداخت به ازای نمایش نشات گرفته از پرداخت برای آگهی و تعداد نمایش است. :هزینه به ازای نمایش ($) = پرداخت برای تبلیغات ($) / تعداد نمایش (#) پرداخت به ازای نمایش گاهی با نام پرداخت به ازای هزار نمایش (CPM) گفته میشود تا راحتتر بتوان این اعداد را مدیریت کرد. == جستارهای وابسته == * [[پرداخت به ازای کلیک|هزینه هر کلیک (CPC)/پرداخت هر کلیک (PPC)]] * هزینه هر سفارش * [[هزینه به ازای هر هزار نفر|هزینه (CPM)]] * [[هزینه به ازای هر هزار نفر|مؤثر cost per mille (eCPM)]] * هزینه هر عمل (CPA) * مؤثر هزینه هر عمل (eCPA) * [[نرخ کلیک|کلیک کنید از طریق نرخ (CTR)]] * [[بازاریابی دیجیتال|بازاریابی اینترنتی]] * روشهای جبران خسارت * عملکرد مبتنی بر تبلیغات * [[میزان تبدیل|نرخ تبدیل]] (CVR) * هزینه بر سفارش (CPO) == منابع == {{پانویس}} [[رده:اصطلاحات بازاریابی]] [[رده:روشهای جبران]] [[رده:واژگان اینترنت]] [[رده:نرخها]] [[رده:تبلیغات]]
خلاصه:
لطفاً توجه داشته باشید که همهٔ مشارکتها در ویکی باریستا ممکن است توسط دیگر مشارکتکنندگان تغییر یابند، ویرایش یا حذف شوند. اگر نمیخواهید نوشتههایتان بیرحمانه ویرایش شوند؛ بنابراین، آنها را اینجا ارائه نکنید.
شما همچنین به ما تعهد میکنید که خودتان این را نوشتهاید یا آن را از یک منبع با مالکیت عمومی یا مشابه آزاد آن برداشتهاید (
ویکی باریستا:حق تکثیر
را برای جزئیات بیشتر ببینید).
کارهای دارای حق تکثیر را بدون اجازه ارائه نکنید!
لغو
راهنمای ویرایش
(در پنجرهٔ تازه باز میشود)
الگوهای بهکاررفته در این صفحه:
الگو:Ambox
(
ویرایش
)
الگو:Internet Marketing
(
ویرایش
)
الگو:Main other
(
ویرایش
)
الگو:Yesno
(
ویرایش
)
الگو:بدون منبع
(
ویرایش
)
الگو:منبع
(
ویرایش
)
الگو:پانویس
(
ویرایش
)
الگو:پانویس/styles.css
(
ویرایش
)
الگو:یافتن منابع فضای نام اصلی
(
ویرایش
)
پودمان:Arguments
(
ویرایش
)
پودمان:Category handler
(
ویرایش
)
پودمان:Category handler/blacklist
(
ویرایش
)
پودمان:Category handler/config
(
ویرایش
)
پودمان:Category handler/data
(
ویرایش
)
پودمان:Category handler/shared
(
ویرایش
)
پودمان:Check for unknown parameters
(
ویرایش
)
پودمان:Find sources
(
ویرایش
)
پودمان:Find sources/config
(
ویرایش
)
پودمان:Find sources/links
(
ویرایش
)
پودمان:Find sources/templates/Find sources mainspace
(
ویرایش
)
پودمان:Message box
(
ویرایش
)
پودمان:Message box/ambox.css
(
ویرایش
)
پودمان:Message box/configuration
(
ویرایش
)
پودمان:Namespace detect/config
(
ویرایش
)
پودمان:Namespace detect/data
(
ویرایش
)
پودمان:Unsubst
(
ویرایش
)
پودمان:Yesno
(
ویرایش
)
تغییر عرض محدود محتوا